07
Mar

Wystawa projektu Tworzywo Żywe

Tuż przed świętami otworzyliśmy dwie wystawy z naszymi instalacjami. Odbyły się one w ZS Plastycznych im. Cypriana Kamila Norwida oraz ZS nr 1 im. Władysława Grabskiego. Nasi rówieśnicy eksplorowali przestrzeń pokoju RGB - praca polegała na umieszczeniu w zamkniętej przestrzeni arkuszy białego papieru, podświetlanych kolejno na kolory RGB. Użytkownicy byli zaproszeni do zabawy procesem twórczym. Mogli oni malować ściany pomieszczenia farbami fluorescencyjnymi i sprawdzać jak reagują na zmianę oświetlenia w pomieszczeniu. Podkład muzyczny towarzyszący malowaniu był próbą wprowadzenia użytkowników instalacji w różnorodne uczucia: radości, smutku, gniewu i strachu. Autorami pracy są: Piotr Apostel, Karolina Ciężak, Julia Konefał, Agata Samborska.

Kolejnym projektem był TeleManekin – instalacja, która polegała na umieszczeniu dwóch manekinów, w dwóch odrębnych przestrzeniach użytkowanych przez dużą ilość ludzi (ZS Plastycznych im. Cypriana Kamila Norwida oraz ZS nr 1 im. Władysława Grabskiego).  Funkcja manekinów polegała na komunikacji międzyludzkiej, działały jako łącze miedzy rozmówcami. Kiedy rozmówca1 usiadł obok manekina1 i zaczął do niego mówić, wtedy manekin2 odbierał sygnał dźwiękowy. Osoba siedząca obok manekina2 słysząc głos rozmówcy1 mogła z nim rozmawiać za pośrednictwem manekinów, w których umieszczone były przekaźniki dźwięku (telefony).

Autorami pracy są: Kaddia Ba, Grzegorz Szczepański, Kinga Wośko.

Zastanawialiście się kiedyś czy można zobaczyć muzykę? To było celem instalacji Widzialna Muzyka, zwrócić uwagę na cymatykę – naukę o kształcie fal akustycznych. W gipsowym filarze zostały umieszczone dwa wejścia, mikrofon i jack, które przechodzą przez procesor do wzmacniacza audio i głośnika z filtrem, na który wylaliśmy ciecz nienewtonowska. Płyn jest wprawiany w drgania za pomocą mikrofonu lub generatora fal akustycznych.

Autorami tej pracy są: Aleksandra Błaszczak, Mateusz Gontarz, Katarzyna Łaba, Wojciech Olech, Sebastian Rudnik.

Zaprezentowana została również instalacja Skrzecząca skrzynka, która polegała na wykorzystaniu czujników odległości i procesora, który przetwarzał odległość ręki lub obiektu od czujnika umieszczonego na konstrukcji i w rezultacie generował dźwięk podawany na głośnik.

Autorem pracy jest: Wojciech Olech.

07
Mar

Projekty

Czy można zobaczyć muzykę?

Co można zrobić, żeby ludzie nie patrzyli na siebie przez pryzmat swojej fizyczności?

Jak bawić się procesem twórczym?

Jak wyczulić ludzi na otaczające nas zewsząd technologie?

Z tych pytań wyrosły pomysły, na budowane przez nas instalacje. Efekty będziecie mogli zobaczyć na wystawach w Zespole Szkół Plastycznych im. C. K. Norwida i Zespole Szkół nr 1 im. W. Grabskiego w Lublinie.

07
Mar

Archipelag pomysłów

Podczas ostatniego spotkania grupy omawiały i rozbudowywały pomysły instalacji. Wśród nich powstały m.in. pokój emocji, obrazowanie dźwięków, przemiany w awatara.

Już niedługo pojawią się  pierwsze prototypy!

27
Lis

Sterowanie napędami

Grupa elektroniczna zagłębiała się w tajniki sterowania najpopularniejszymi w automatyce i modelarstwie typami napędów. Dzięki stworzonym przez siebie programom uczestnicy mogli sterować silnikami i serwomechanizmami przy pomocy klawiatury. Zachęceni sukcesami, uczestnicy zbudowali wieżyczkę z dodanym celownikiem laserowym i atakowali prowadzącego. Dodatkową inspiracją stała się krótka prezentacja dotycząca zasad komunikacji z robotem mobilnym Orion. Pod koniec niedzielnych zajęć miała miejsce krótka burza mózgów dotycząca przyszłych propozycji wspólnych projektów.

Teatrikon/Tworzywo Żywe/ Sterowanie napędami  Teatrikon/Tworzywo Żywe/Sterowanie napędami

27
Lis

Interaktywność i mikrokontroler

Na potrzeby zajęć z interaktywności w sztuce poprowadzonych przez Zbigniewa Sobczuka – prezesa Lubelskiej Zachęty Sztuk Pięknych, zaadaptowaliśmy pracę Pawła Janickiego "Ogród mechaniczny", dzięki temu młodzież stała się współautorem "ogrodu" w przestrzeni Frutti di Mare.
Natomiast pierwsze spotkanie z warsztatowcami skupiło się na mikrokontrolerach, ich budowie i funkcji. Grupa poznała też niektóre urządzenia wejścia i wyjścia, jak źródła światła - żarowe, fluorescencyjne, elektroluminescencyjne, silniki - szczotkowe, krokowe, serwomechanizmy , a także różne rodzaje czujników - temperatury, ciążenia, podczerwieni, światła widzialnego, bierne i czynne.

tworzywo żywe/interaktywność i mikrokontroler     Tworzywo Żywe/ Interaktywność i mikrokontroler