Tydzień Edukacji Pozaformalnej i Kulturalnej

 

 

 

TEPiK 2013 za nami

Zapraszamy do lektury numeru magazynu internetowego Kultura Enter, który jest poświęcony tematyce edukacji pozaformalnej i kulturalnej w kontekście organizowanego przez naszą Fundację projektu "Tydzień Edukacji Pozaformalnej i Kulturalnej". Magazyn dostępny jest TUTAJ

Zachęcamy także do zapoznania się z pełbym tekstem raportu z badań "Licealiści a kultura" dostępnym do pobrania pod tym linkiem: Badania "Licealiści a kultura" lub poniżej za pośrednictwem przeglądarki pdf:

 

Serdecznie dziękujemy za przybycie na konferencję poświęconą edukacji i kulturze lubelskiej.

Konferencja odbyła się 25 września 2013 r. w TVP Lublin na ul. Henryka Raabego 2 w Lublinie.

Konferencja skupiała się wokół trzech bloków tematycznych: metodologii nauczania, alternatywnych systemów szkolnictwa i prezentacji raportu z badań nad uczestnictwem lubelskich licealistów w kulturze.

 

Zaproszeni prelegenci:

 

Blok 1. Metodyka nauczania.

dr Marzena Żylińska - zajmuje się metodyką i neurodydaktyką. Jest wykładowcą w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Toruniu i w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu. Zajmuje się też wykorzystaniem nowych technologii w nauczaniu. Prowadzi seminaria dla nauczycieli, współorganizuje europejski projekt „Zmieniająca się szkoła”. Autorka książki „Postkomunikatywna dydaktyka języków obcych w dobie technologii informacyjnych”. W przygotowaniu jest jej nowa książka „Neurodydaktyka”. Pani dr Żylińska zaprezentuje referat na temat „Obecny model edukacji w świetle badań nad mózgiem”

dr Barbara Ostrowska – psycholog, pedagog, koordynator Creativity Action Service, prowadzi zajęcia dla uczniów z dysleksją oraz zajęcia z wychowania do życia w rodzinie, egzaminator i lider warsztatów z teorii wiedzy. W latach 2005-2009 związana ze środowiskiem akademickim jako prowadząca ćwiczenia z psychologii różnic indywidualnych, psychologii twórczości i psychologii rehabilitacji. Pracę doktorską przygotowała nt. obrazu ciała i funkcjonowania społecznego młodzieży. Od 2009 roku nauczyciel w Prywatnym Liceum Ogólnokształcącym im. I. J. Paderewskiego w Lublinie.

Hubert Walczyński -  uczeń 3 klasy I Liceum Ogólnokształcącego  w Lublinie. Pan Walczyński, jako przedstawiciel środowiska licealnego zaprezentuje swoje stanowisko ws. metodologii nauczania we współczesnej szkole

 

Blok 2. Prezentacja alternatywnych systemów szkolnictwa.

Andrzej Araszkiewicz założyciel i nauczyciel Wolnej Szkoły na Bielanach (www.odpowiedzialnaszkola.pl) z wykształcenia nauczyciel i tłumacz. Członek zarządu Stowarzyszenia na rzecz Innowacyjnej Edukacji „Ineida”. Propagator idei wolnych szkół w Polsce.

Michał Bobrzyński – dyrektor Katolickiego Gimnazjum i Liceum im. ks. Gostyńskiego w Lublinie. Pan Bobrzyński zaprezentuje  System Indywidualnego Nauczania Symultaniczego w oparci o który zorganizowana jest szkoła którą Pan dyrektor zarządza.

Jarosław Piętas -  uczeń 3 klasy I Liceum Ogólnokształcącego  w Lublinie. Pan Pietras, jako przedstawiciel środowiska licealnego zaprezentuje swoje stanowisko ws. alternatywnych systemów szkolnictwa

 

Blok 3. Kultura w lublinie oczami lubelski licealistów – prezentacja wyników badań.

Aleksandra Kołtun – socjolog, pracownik Warsztatów Kultury w Lublinie i członek rady nadzorczej Fundacji Teatrikon, gdzie zajmuje się szeroko pojętymi relacjami kultury z biznesem. Od 2012 roku wraz z grupą wolontariuszy prowadziła badania dotyczące odbioru kultury przez licealistów. Na konferencji zaprezentuje wyniki raportu z badań „Licealiści a kultura – oceny, uczestnictwo, zapotrzebowanie”

 

Szczegółowy plan konferencji